Vriezer ondernemers de pioniers van het merk VOV

Vriezer Ondernemersvereniging

Ondernemers in Vries en omgeving (Gemeente Tynaarlo) zijn verenigd in de VOV. Het bestuur van de VOV brengt ondernemers samen en biedt mogelijkheden om contacten op te doen, kennis en ervaring te delen en waar mogelijk samen tot business te komen.

Het bestuur van de VOV behartigt de belangen van ondernemers bij de gemeente en andere lokale overheden en is maatschappelijk betrokken door de organisatie van jaarlijks terugkerende evenementen en ondersteuning van initiatieven vanuit de gemeenschap.

De VOV heeft de afgelopen jaren veel bereikt.

Voor bewoners in de regio moet Vries het gevoel geven van een dagje of weekendje weg in een prachtige groene dorpsgemeenschap Vries: provinciaal moet Vries ‘de omweg waard zijn’. Vanuit de gemeente wordt hierop aangestuurd door het verbeteren van de bereikbaarheid en publiciteit. De VOV draagt hieraan bij door te zorgen voor een aantal bruisende evenementen in het centrum van Vries in vaste perioden van het jaar die veel bezoekers trekken.

Om het totaalbeeld van een levendig dorp neer te zetten is er geïnvesteerd in sfeerverlichting die in de kerstperiode brandt. Om Vries extra neer te zetten als gastvrij dorpscentrum staan in het centrum de VOV-bloembakken met zomer- of winterbeplanting.

Leden van VOV zijn actieve ondernemers die onder andere werkzaam zijn in de detailhandel, horeca, zakelijke dienstverlening, informatie technologie en de toerisme. Ze vergroten hun netwerk door het bijwonen van informatieve en gezellige bijeenkomsten en maken gebruik van de voordelen die het lidmaatschap te bieden heeft.